Double opt-in je speciální technika potvrzení, že např. žadatel o zasílání vašich newsletterů je skutečně ten, kdo na vašem webu vyplnil přihlašovací formulář.
Zjednodušeně to probíhá takto:
- žadatel o newslettery vyplní na vašem webu žádost o zasílání (vyplní svoji emailovou adresu)
- na jeho email je mu následně zaslána informační zpráva se žádostí aby potvrdil své přihlášení (ve zprávě se nachází např. tlačítko, na které musí kliknout)
- po kliknutí na toto tlačítko je potvrzena jeho identita a můžete mu zasílat newslettery
Program SendMails vám toto dvojité potvrzení usnadní získat. Pokud budete postupovat dle níže uvedeného návodu je nutné mít zakoupené Doplňkové služby programu.
Postup:
1. Získávání emailových adres (pokud adresy již máte, přeskočte na bod 2.)
- přihlaste se do Doplňkových služeb na webu https://sluzby.hromadnaposta.cz
- v sekci Formulář na web vytvořte webový formulář a umístěte jej na váš web (formuláři nastavte nějaký název kampaně pro lepší identifikaci)
Formulář může vypadat např. takto:
- po nějakém čase (až se k odběru přihlásí nějací uživatelé) proveďte import přihlášených adres do programu (importovat budete adresy dle názvu kampaně zadaného při tvorbě webového formuláře, viz výše)
- při importu adresám nastavte prázdný(nevyplněný) důvod zpracování os.údajů
- přejděte k bodu 3.
2. Import adres (pokud adresy již máte)
- proveďte import adres do programu SendMails obvyklým způsobem
- při importu adresám nastavte prázdný(nevyplněný) důvod zpracování os.údajů
3. Zaslání žádosti o potvrzení souhlasu
- v programu SendMails v sekci Doplňkové služby nastavte nový název kampaně pro lepší identifikaci potvrzených adres (odlišný od názvu kampaně webového formuláře v bodě 1)
- vytvořte v programu zprávu, která bude příjemce informovat o tom:
- kde jste jeho adresu získali (např z webového formuláře)
- k jakému účelu ji použijete (např zasílání newsletterů)
- jak dlouho (např po dobu 10ti let)
- do zprávy umístěte link pro přihlášení (případně tlačítko s linkem na přihlášení)
- zprávy rozešlete
4. Zpracování souhlasu
- za nějaký čas proveďte import dat z Doplňkových služeb (vyberte možnost importu dle názvu kampaně a importujte pouze data z vaší double opt-in kampaně - viz bod 3)
- při importu již nastavte adresám důvod zpracování (například "Souhlas", případně si vytvořte nový důvod zpracování)