Práce s programem > GDPR nástroje > Double opt-in (dvojité potvrzení)

Double opt-in (dvojité potvrzení)

Manuál:  Práce s programem > GDPR nástroje >

Double opt-in (dvojité potvrzení)

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Double opt-in je speciální technika potvrzení, že např. žadatel o zasílání vašich newsletterů je skutečně ten, kdo na vašem webu vyplnil přihlašovací formulář.

Zjednodušeně to probíhá takto:

- žadatel o newslettery vyplní na vašem webu žádost o zasílání (vyplní svoji emailovou adresu)

- na jeho email je mu následně zaslána informační zpráva se žádostí aby potvrdil své přihlášení (ve zprávě se nachází např. tlačítko, na které musí kliknout)

- po kliknutí na toto tlačítko je potvrzena jeho identita a můžete mu zasílat newslettery

 

Program SendMails vám toto dvojité potvrzení usnadní získat.

Pokud budete postupovat dle níže uvedeného návodu je nutné mít zakoupené Doplňkové služby programu.

 

Postup:

 

1. získávání emailových adres (pokud adresy již máte, přeskočte na bod 2.)

přihlaste se do Doplňkových služeb na webu https://sluzby.hromadnaposta.cz

vytvořte webový formulář a umístěte jej na váš web

po nějakém čase (až se k odběru přihlásí nějací uživatelé) proveďte import přihlášených adres do programu

při importu adresám nastavte prázdný(nevyplněný) důvod zpracování os.údajů

přejděte k bodu 3.

 

2. import adres (pokud adresy již máte)

proveďte import adres do programu SendMails

při importu adresám nastavte prázdný(nevyplněný) důvod zpracování os.údajů

 

3. zaslání žádosti o potvrzení souhlasu

v programu SendMails v sekci Doplňkové služby nastavte název kampaně (pro lepší identifikaci potvrzených adres)

vytvořte zprávu, která bude příjemce informovat o tom:

 - kde jste jeho adresu získali (např z webového formuláře)

 - k jakému účelu ji použijete (např zasílání newsletterů)

 - jak dlouho (např po dobu 10ti let)

do zprávy umístěte link pro přihlášení (případně tlačítko s linkem na přihlášení)

zprávy rozešlete

 

4. zpracování souhlasu

za nějaký čas proveďte import dat z Doplňkových služeb (vyberte možnost importu dle názvu kampaně a importujte pouze data z vaší double opt-in kampaně - viz bod 3)

při importu již nastavte adresám důvod zpracování (například "Souhlas", případně si vytvořte nový důvod zpracování)