Práce s programem > Sledování zpráv - Google Analytics

Sledování zpráv - Google Analytics

Manuál:  Práce s programem >

Sledování zpráv - Google Analytics

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Program SendMails umožňuje vložit k odkazům v emailové zprávě speciální příznaky pro napojení na službu Google Analytics
 
Služba Google Analytics pak umožní přehledně sledovat výsledky Vašich emailových kampaní (kdo kdy klikl na odkazy, kde se pak na webu pohyboval, dobu strávenou na vašem webu apod)

 

Aby se výsledky mohly smysluplně zobrazovat, třídit a filtrovat je nutné určit několik hodnot, které budou součástí odkazů přímo ve zprávě:

 

Název kampaně

- hlavní název podle kterého je pak možné najít výsledky sledování. Použije se pro určení propagace konkrétního produktu nebo strategické kampaně.

 

Obsah kampaně

- používá se pro rozlišení reklamy cílené na obsah. Můžete pod stejnou kampaní rozesílat různé emailové zprávy (s různým obsahem) a sledovat úspěšnost těchto jednotlivých reklam. Např může jít o stejný výrobek ale jiný reklamní text, pozadí, obrázky apod. V takovém případě zůstává Název kampaně stejný ale změní se Obsah kampaně.

 

Termín kampaně

- pro sledování rozlišení období. Např v letních obdobích je méně prokliků, před Vánocemi více apod.
 

 

Kompletní postup pro zprovoznění sledování emailů:

1. registrace na webu Google Analytics

2. založení nové kampaně v systému Google Analytics

3. vložit speciálně vygenerovaný kód na Váš web. Speciální kód je vygenerován po založení nové kampaně a k němu obdržíte i instrukce kam je potřeba kód na web vložit.

4. v programu SendMails přes tlačítko clip0147 vytvořit speciální značky které budou automaticky součástí všech odkazů v emailové zprávě. Dle těchto speciálních značek bude systém Google Analytics vyhodnocovat Vaši emailovou kampaň (viz výše). Více o speciálních značkách se dozvíte na webu Google Analytics

 

 

Po nadefinování značek odkazů bude při každém odeslání emailů přidán ke všem odkazům ve zprávě speciální značka. Když pak koncový příjemce zprávy klikne na takovýto odkaz přesune se na váš web a speciální kód vložený na vašich stránkách (viz bod 3 výše) odešle informace do databáze Google Analytics. Tam už si je pak můžete libovolně vyhodnocovat.

 

Normální odkaz ve zprávě tedy může vypadat takto:

http://www.mojefirma.cz

 

po automatickém přidání značek bude odkaz vypadat např takto:

http://www.mojefirma.cz/?utm_source=sendmail&utm_medium=email&utm_term=cervenec&utm_content=texty&utm_campaign=digitalni%2Bfotoaparaty

 

Upozornění: přestože program SendMails obsahuje integraci funkcí služby Google Analytics, není tato služba součástí samotného software SendMails.