Základní pravidla pro legální rozesílání reklamních e-mailů či obchodních sdělení.

Odběratel musí dát souhlas
Odběratel e-mailů musí souhlasit s tím, že mu budete obchodní sdělení zasílat na jeho e-mailovou adresu.
Jeho souhlas můžete získat například prostřednictvím webového formuláře. Odběratelé se pomocí tohoto formuláře přihlásí k odběru e-mailů, dají vám svou e-mailovou adresu a vše je v naprostém pořádku.
Dalším způsobem můžete získat „povolení“ například tím, že se k vám odběratel zaregistruje. Například se může jednat o fórum, e-shop a podobně. Pokud vám dá svou e-mailovou adresu, můžete mu zasílat obchodní sdělení.
Dokonce podle zákona stačí i to, pokud odběratel zasílání e-mailů výslovně neodmítne. Což už mi ale přijde jako hraničící s neférovým jednáním. Například když v dotazníku uvedete předem zaškrtlé políčko „zasílat obchodní sdělení“. Tohle se mi prostě nelíbí.
V takových případech stejně obchodní sdělení přijde jen párkát a odběratel se odhlásí, protože jej tyto e-maily nezajímají (čistě můj osobní názor  ).
Nejlepším řešením je využití double opt-in tedy dvojího potvrzení. Po přihlášení k odběru e-mailů odešlete odběrateli e-mail s potvrzujícím odkazem. Pouze, klikne-li odběratel na tento odkaz, bude opravdu zařazen do vašeho seznamu kotaktů.

Musíte e-mailovou adresu získat při obchodní činnosti
To znamená například to, že můžete zasílat e-maily všem svým obchodním partnerům. Můžete například rozesílat obchodní sdělení svým dodavatelům i odběratelům. Samozřejmě zde platí to, že každý e-mail musí umožnit čtenáři odhlášení z odběru e-mailů.
Za získání e-mailové adresy při obchodní činnosti je považováno i například to, kdy vám někdo dá svou vizitku, na které je uvedena jeho e-mailová adresa. I v tomto případě získáte oprávnění k zasílání obchodních sdělení.

Co je považováno za nelegální zasílání e-mailů
Nejdůležitější je to, že nikdy nesmíte získat e-mailové adresy od třetí strany.
Nesmíte například od někoho zakoupit databázi/seznam e-mailových adres a zasílat na ně svá obchodní sdělení.
A to i v případě, že tato třetí strana získala e-mailové adresy naprosto legálním způsobem – například prostřednictvím webového formuláře.
Mějte na paměti, že když chcete někomu odesílat obchodní sdělení, musíte získat e-mailovou adresu přímo od daného odběratele.

Další informace o nevyžádané poště – spamu
Pokud vás tato problematika zajímá a chtěli byste získat podrobnější informace, doporučuji tento článek na wikipedii a samozřejmě přímo webové stránky úřadu pro ochranu osobních údajů.